“Centrālo banku inflācijas ierobežošanas pasākumi ir būtiski ietekmējuši būvniecības nozari. Taču, neskatoties uz sarežģītajiem apstākļiem, esam spējuši ievērojami kāpināt apgrozījumu Latvijas tirgū un saglabāt stabilu pozīciju nozarē. Tikmēr mūsu eksporta reģionos, īpaši Skandināvijā, 2024. gads iezīmējās ar vienu no zemākajiem aktivitātes rādītājiem pēdējā desmitgadē. Tomēr tirgus atkopšanās pazīmes bija redzamas jau 2023. gada vidū, un sagaidām, ka aktivitāte mūsu ražotnēs un būvlaukumos pieaugs 2025. gada otrajā pusē, kas atspoguļosies arī šī gada finanšu rādītājos,” skaidro UPB valdes priekšsēdētājs Dainis Bērziņš.
UPB paplašina industriālās un enerģētikas būvniecības apmērus Latvijā
Latvijā UPB turpina attīstīt industriālo būvniecību, īstenojot vairākus Design & Build projektus. Starp tiem ir Latvenergo vēja parks Laflora Energy – lielākais šāda veida objekts Latvijā – un Baltic Cargo Hub, specializēts aviācijas kravu apstrādes centrs.
Starp nozīmīgākajiem pabeigtajiem objektiem jāmin Knauf jaunā biroja ēka Sauriešos un Rakstniecības un Mūzikas muzeja restaurācija Vecrīgā. Drīzumā noslēgsies arī Latvijas Finiera kokaudzētavas "Zābaki" jaunā kompleksa izbūve, kas ietver inovatīvus koka būvniecības risinājumus, kā arī Rettenmeier Baltic Timber ražošanas kompleksa paplašināšanas darbi Inčukalnā.
Enerģētikas sektorā pabeigta divu videi draudzīgu biomasas katlu māju būvniecība, kā arī noslēgta Latvijas Finiera jaunās sveķu rūpnīcas projektēšana, kur aktīvie būvniecības darbi uzsākti šogad.
Ārvalstīs UPB veiksmīgi darbojas augstceltņu un fasāžu jomā
Stiprinot uzņēmuma pozīcijas augstceltņu būvniecībā, 2024. gadā pabeigta 90 metrus augstā biroju ēka Sickla Central Stokholmā, kur UPB nodrošināja pilnu karkasa un fasādes izbūvi, integrējot visas uzņēmuma ražotās būvkonstrukcijas. Savukārt Dānijā pabeigta fasādes izbūve 23 stāvus augstajai Carls Tårn dzīvojamai ēkai.
Pērn nozīmīgu daļu no UPB portfeļa veidoja dzelzsbetona fasāžu projekti, ar dažādiem dekoratīvās apdares risinājumiem, tostarp – ķieģeļu apdari, kas izmantota Flow Hyllie un Ballongflygaren objektos Zviedrijā. Savukārt ēku karkasa projektos, līdzās betona un metāla konstrukcijām, arvien biežāk tiek izmantots arī koks. Šāda tendence novērojama ne tikai ārvalstīs, bet arī Latvijā.
Turpinot darbu arī infrastruktūras segmentā, grupas uzņēmums RK Metāls projektam Zviedrijā piegādājis līdz šim garāko vienlaidu tiltu, kas sasniedz 50 metrus, savukārt Norvēģijā realizēts izaicinošs tilta projekts, kas šķērso valsts galveno dzelzceļa līniju, padarot montāžas darbu tehniski sarežģītu.
2024.gadā uzņēmums nostiprināja arī savu klātbūtni Apvienotajā Karalistē, uzsākot divu jaunu fasāžu projektu īstenošanu Londonā – 31 stāvu augsto dzīvojamo ēku Byng Street un biroju ēku 3 Copper Square ar GRC betona fasādi, kas ir kļuvis par pieprasītu risinājumu Lielbritānijā.